KÖPVILLKOR

 

När du väljer Personlig brodyr  
Klicka i rutan för 'köp till brodyr'

Välj färg och Typsnitt. Om ni är osäkra så skriv gärna i kommentarsfältet längst ner 'specialförfrågan' hur ni vill ha det, om tex brodyrtråden ska matcha något speciellt på varan. (tex ögon, kant etc)

Skriv i ordet/orden ni vill ha broderade. Ni kan välja max 3 ord. Vill ni ha flera än 3 ord kontakta oss så fixar vi det ! Det finns tre fält, Ord 1, Ord 2 och Ord 3.

Skriv ett ord per ruta. Tex
Ord 1 ...Anna
Ord 2...20130101

Skriver ni två ord i en ruta försvinner ordet som kommer efter mellanslaget och bara första ordet blir broderat. 

  

Priser
Alla priser är i SEK. I alla priser ingår moms med 25 procent. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Priserna är angivna exklusive frakt/betalningskostnader. Fraktkostnaden som tillkommer på alla beställningar är 49kr inom Sverige.

Fraktfritt över 600kr


Betalning
Betalning kan ske på följande sätt: 

 - Kortbetalning med Visa, MasterCard, AMEX eller DinersClub som är avgiftsfri. Du väljer kortbetalning i kassan och får då fylla i dina kortuppgifter. När köpet är godkänt får du en bekräftelse på att din betalning gått igenom. Vi använder oss av DIBS som är ett av de säkraste systemen i Europa. Därför kan du tryggt handla med kort hos oss!

- Bankgiro (Bankgironr 706-1559) beställningar Makuleras om betalning ej inkommit inom 5 bankdagar
Uppmärksamma att det kan ta upp till 3 bankdagar innan vi ser pengarna på vårat konto när du väljer att betala via bankgiro. Leveranstid räknar från den dagen pengarna kommit in till vårat konto.

- Faktura/Delbetalning Klarna

Brodyrsaker.se erbjuder betalning mot faktura och delbetalning i samarbete med Klarna. Har du ett svenskt personnummer eller organisationsnummer kan du bli fakturerad och betala i efterskott. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. För hanteringskostnaden vid fakturering tar vi ut en avgift på 19 kr.

Klarna erbjuder er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. En aviavgift om 29 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

Delbetala från 50 kr/mån!

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

    Få alltid hem varan innan du betalar
    Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
    Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
    Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
    Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
    En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
    Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431

Läs mer om allmänna villkoren på:

http://www.klarna.se

 

 

Ångerrätt
För dina inköp gäller en ångerrätt på 14 dagar (gäller ej broderade varor). Under denna period har du rätten att utan några förpliktelser från din sida, bortsett från transportkostnaderna, skicka tillbaka de artiklar du mottagit och få pengarna tillbaka. Returnerade varor ska vara oskadade och oanvända. Underkläder och badkläder får endast returneras i obruten förpackning.

Avgifterna är desamma oavsett hur många varor du köpt. Vid delretur återbetalas därför inga transportkostnader.

 

Reklamation och konsumentskydd
Om du får en felaktig, skadad eller felexpedierad vara kommer Brodyrsaker i händelse av retur att stå för transportkostnaderna.
Vid tvist hänvisar vi till ARN (Allmänna Reklamationsnämnden), vi följer alltid deras rekommendationer.
Konsumentköplagen, som tillvaratar dina intressen som kund, gäller naturligtvis när du handlar hos oss.



Transportskada
Är ditt paket vid mottagandet trasigt skall du omedelbart anmäla detta till posten/postens utlämningsställe. Vill inte posten kännas vid skadan (eventuellt dåligt emballage) ska Du kontakta Brodyrsaker. Försändelse som kommer bort vid transport till kund är Brodyrsaker ansvarig för. Likaledes är kunden ansvarig för att returnerade försändelser är emballerade på sådant sätt att de inte skadas på väg till MiniFolk. Kommer returen bort på vägen till oss så vänder du dig närmast till posten då du ansvarar för varor som skickas till oss.

 

Så här gör du om du vill byta eller returnera en vara
När du ska skicka tillbaka varor till oss ska du helst använda samma påse som du fått varorna i. Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer fram till oss.

Är varan skadad eller defekt på grund av felaktigheter från tillverkning eller p g a dåligt emballage, ersätts denna fullt ut av Brodyrsaker, d v s även fraktkostnader. Tag kontakt med oss på Brodyrsaker så ska vi rätta till felet, antingen genom att byta ut den felaktiga varan mot en ny, eller - om Du som kund önskar - pengarna fullt ut tillbaka. Brodyrsaker ansvarar inte för fel som uppkommit genom felaktigt handhavande såsom tvätt i fel temperatur, eller oaktsamhet av kund. Vid skador under frakt vänder du dig direkt till Posten!

 

Leverans
När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Ta för vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att att den överensstämmer med vad du anser att du beställt , skulle det vara något du undrar över så kontakta vår Brodyrsaker omedelbart. När du kontaktar oss är det bra om du har ditt kundnummer tillgängligt. Vill du ändra eller avbeställa din order måste det ske senast kl. 16.00 samma vardag som din beställning gjorts.
Normalt sker leverans 1-5 arbetsdagar efter beställningen inkommit. Observera att leveranstiden kan bli längre vid högtider, helgdagar, semestertoder eller oväntat hög orderingång. Vi tar emot och levererar beställningar i den ordning de inkommit till oss. Om en leverans inte kan ske på grund av att varorna inte finns på lager eller om den blir försenad av andra orsaker får du ett meddelande om detta senast 30 dagar efter du gjort beställningen.

Angivna leveranstider är ungefärliga, Brodyrsaker ansvarar inte för någon som helst skada till följd av att de aviserade leveranstiderna överskridits.

Vi skickar ditt paket med posten, vikten avgör om det blir paket eller brev!

Brev skickas alltid med tjänsten Skicka Lätt vilket betyder att du även kan spåra ditt brev via Postens hemsida.

Fri frakt på ordrar över 600kr !

Kortbetalning
När du betalar med kort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning.

När du valt de artiklar du vill handla och loggat in väljer du Kreditkort som betalningsmetod och följer anvisningarna. Vid betalning med e-kort bör giltighetstiden vara minst 2 månader. En kontroll genomförs att kortuppgifterna stämmer samt att kortet har täckning för köpet. Pengarna reserveras på ditt konto. Det kan innebära att du inte kommer åt pengarna (beror på respektive kreditinstituts policy) men de har ännu inte förts över till Brodyrsaker .Samma dag som varorna levereras överförs pengarna via DIBS till Brodyrsaker

Mer information om hur DIBS fungerar hittar du hos DIBS.

Brodyrsaker förbehåller sig rätten att neka köp.

 

Åldergräns
Har du fyllt 18 år är du välkommen att handla på Brodyrsaker.se  Är du yngre måste du be en vuxen att registrera sig som kund.

 

Sekretess
Brodyrsaker är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter behandlas av Brodyrsaker för att kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Brodyrsaker lagrar personuppgifterna i ett skyddat register. Vi hanterar personuppgifterna enligt gällande lagstiftning.

 

Ansvar
Brodyrsaker ansvarar inte gentemot dig för någon som helst skada, med undantag för sådana fall där företagets ansvarsförsäkring täcker skadan och under förutsättning att försäkringsgivaren i förekommande fall godkänner att utbetalning sker. Förutom sådana fall är ansvaret genomgående begränsat till högst det belopp som utgör inköpspriset för den aktuella artikeln eller de aktuella artiklarna Brodyrsaker ansvarar aldrig för följdskador.

 

Force Majeure
Under force majeure skjuts Brodyrsakers förpliktelser upp. Om den period då force majeure råder är längre än 2 månader äger såväl du som Brodyrsaker rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd.

Med force majeure avses bland annat strejker, sjukdom hos personalen, transportstörningar, import/exportförbud, oavsett om detta förekommer hos företaget eller hos företagets leverantörer.

 

Bolagsinformation
LA Service & Trading
Brodyrsaker.se
org.nr 721030-7125



Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.



Adress
LA Service & Trading
Skogsbovägen  11
774 60 Avesta
innehar F-skattsedel